免責聲明:

免責聲明:本網誌純屬個人文章, 所有評論全是表達個人意見, 絕對不應視作為投資見議. 本人同時不能保證文章內容的確實性. 讀者必須自行判斷和研究. 至於讀者的一切投資決定, 不論成敗得失. 一概與本人無關.

2021年2月3日星期三

暗盤高追

後輩找到個賺$竅門, 凡熱門股IPO重注孖展, 愈熱愈重, 近期婁有收獲, 還問我為何有$不賺? 這皆因我一朝被蛇咬呀! 2005年領展(823)IPO, 我借了八位數去抽, 但結果領展擱置上市, 差點嚇破我個膽. 從此就再不敢再借孖展抽新股了.前幾年得網友[白身公子]提點做兩手黨, 收獲蠻不錯呀! 後來新股熱退潮後就少抽了. 怎料新股潮再來, 就變得甚難抽中. 上年我公婆加埋就只抽中過兩隻. 後輩又計劃在新股暗盤價時高追, 問我意見. 我又怎敢教他 他'3'字頭 我就'6'字頭 有些事他有條件去做 而我卻無. 惟一能做就係祝福他. 而這幾年我因誤判, 阻人賺$的紀錄還少嗎? 中國恆大; 美團點評; 比特幣; 恆大汽車.......。 不被人X 都算人家有收養了! 

14 則留言:

  1. He said "Buy High" at Grey Market ...

    He should consider whether he he can sleep well at nights after buying.

    ^_^

    回覆刪除
    回覆
    1. I don't know. I am not him.

      Whether he earns or not is all his money.

      But my opinion is : investment is not gambling and sleeping well at nights are very important to me.

      ^_^

      刪除
  2. 這曾是我們過來人在年輕時的在投資獲利後的進取和自信心態。既然問到,個人覺得只要向後輩說說自己看法和預計要負擔得起失利情況就好。

    回覆刪除
  3. 回覆
    1. 中國動向,持有多少阿里股票? 我只能查到2019年,今年就不知.

      刪除
  4. Btw, 778.HK will declare its final dividends in this evening.

    Last time(interim dividend) it only pays 90% out of dividends payable,... see whether this time it pays more %.

    ^_^

    回覆刪除
    回覆
    1. Yesterday 2318.HK declares more final dividends although its 2020 net profit was dropped by 4.2%.

      Today 2318.HK's share price has gone up.

      Beginning from this month, those "old economy stocks" will announce final results & final dividends. There may be an upward revaluaton trend for those "repeatedly making profits over years and willing to pay relatively higher dividend yield" old economy stocks.

      Good Luck Everybody!

      ^_^

      刪除
    2. P.S. 941.HK & 900.HK should be two of them.

      刪除
  5. BILLY兄,現在銀行孖展利息才一厘,有時甚至0.8厘,借1千萬利息最多兩千元有找,就算隔置上市,最多也才賠兩千元,不用那麼耽心吧。對我等保守投資者來講,抽新股比短炒更容易賺。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我不敢為小錢去冒大險,那怕大險机會有多細.

      刪除