免責聲明:

免責聲明:本網誌純屬個人文章, 所有評論全是表達個人意見, 絕對不應視作為投資見議. 本人同時不能保證文章內容的確實性. 讀者必須自行判斷和研究. 至於讀者的一切投資決定, 不論成敗得失. 一概與本人無關.

2018年8月20日星期一

速食1883

持有一個交易天就沽,實被網友取說小家子,難成大器。但實在無心戀戰,且戰且退,賬面獲利$2500($2.27-2.22x50000),套回現金,續持低倉,以策安全。
再次謝過網友[老王]兄提點。今後想仍以此法,一股換一股免負重倉,Mr.Trump我是真的給你嚇到!

9 則留言:

  1. 你每个月都執5位数, 吾錯

    回覆刪除
    回覆
    1. 仔仔,只因我sold賺,hold蝕。

      刪除
    2. 我慘過你a,冇股有賺可sell....
      另外,幾like睇你既話當年,分享人生閲歷

      刪除
    3. 我的閱歷對你來說是故事,對我來說是段不快的經歷。

      刪除
  2. Billy Sir,

    Good evening! ^_^

    Firstly thanks for your sharing.

    As 1883.HK's stockholder, I just want to share my little feelings :

    I think 1883.HK should not be sold yet.

    Presently it is a relatively safer stock.

    I regard its principal businesses are isolated from USA and China markets.

    Besides it pays shareholders >7%p.a. div. yield!

    I don't know much of those technical analysis about price chart movements.

    But I think, in the long run it has great chance to hit HK$3.00, not to say dividends received/receivable.

    I think investors attention to Mr. Trump/USA/China 's effects should be focus on the "selection" of individual stocks, but not to sell out most stocks of your portfolio.

    P.S.
    I hope I can learn more from the market.

    "Student" learns from the market.

    Good night!

    ^_^

    回覆刪除
    回覆
    1. Student,賣佢時無想這麼多,有錢賺就賣,中信泰富我曾吃過大虧,對中信係有些戒心。

      刪除
    2. 我對政治市全無經驗,只好見步行步。

      刪除
  3. 回覆
    1. 你出文時我已留意,看過業績後才決定入貨,但始終對中信係信心不夠,才心急岀貨,約今天才沽,成績會更好。我廣告才開數天,收益竟比相象中好,尤其來自澳門,估計應是老王兄,Vision,味皇兄的支持,在此謝過。

      刪除